27 februar 2007

Pinlig

Dersom SV har blitt presset på usaklig grunnlag i Mongstadsaken, er det på tide med tilbakebetalinger i form av konkrete politiske resultater i SVs favør

Himmel så pinlig...

Dersom det viser seg at Statoil faktisk ikke hadde tenkt å rense på Mongstad uansett, så mener jeg dette få alvorlige konsekvenser for AP og Jens Stoltenberg. Man kan ikke basere nyttårstaler på løse forhåpninger om norsk renseteknologi uten å bedrive et minimum av kildesjekk! Man kan i alle fall ikke presse politiske partnere på hjertesakene deres uten å ha hold i virkeligheten!

Dersom SV har blitt presset på usaklig grunnlag i denne saken, er det på tide med tilbakebetalinger i form av konkrete politiske resultater i SVs favør - herfra til evigheten... Her må SV kjenne sin besøkelsestid!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg kjenner at jeg er i ferd med å resignere på vegne av norsk klimasatsing. Da nyheten kom om at rensingen på Mongstad var utsatt til 2014, husker jeg at jeg tenkte: yeah, right. Som om vi ikke vet alle sammen at det gir oss rikelig tid til å finne unnskyldninger for å utsette det enda lenger, eller ikke rense i det hele tatt. Som om ikke stortingsvalget i mellomtiden kommer til å sette en stopper for alt sammen. Hvorfor ikke bare si det som det er, tenkte jeg. At ingen egentlig er interessert i å drive med denne rensingen?

Jeg lurer på om jeg er i ferd med å bli en bitter gammel fatalist, og det føles ikke bra.

PilogBue sa...

Hm, jeg er fristet, men jeg tror vi rekker å få oss en nesestyver om ikke lenge, og på den måten klarer å snu skuta. Men det trengs en liten krise først.

Det er kjipagreier, særlig med tanke på at vi har Europas mest radikale regjering! Men de siste dagene har jo faktisk Dagens Næringsliv vært den mest progressive avisen innen klimadebatten, og det er et tankevekkende faktum.

Nå må venstresiden ta seg sammen og legge paralyserende fløydannelser og -kamper døde!

Jeg står i sterk fare for å gjenta meg selv!!

klimasaken er en samlende sak, ikke en splittende! Få opp øya!